Englishالعالم المسيحي

Baptists in Jordan support Palestinian rights

الراعي الذهبي

Reverend Doctor Nabeeh Abbasi the deputy head of the Jordan Baptist Convention said that Baptists support without hesitation the rights of the Palestinian people and reject Christian Zionist ideology as it pertains to the Palestinian cause.

Logo of Jordan Baptist Convention

Abbasi was responding to a question from Maghtas.com regarding the retraction in support among evangelical youths in America towards Israel.

He said that Baptists churches pastors and members all “support their brothers in Palestine and their right to their land and an independent state on their land. “

He said Baptists reject Christian Zionist thinking which has infiltrated some western churches who use them to create myths from the old testament in order to justify the expansion of Jewish presence in Palestine. “The holders of this Zionist thinking fail to understand the time and historic background to the Bible.”

Abbasi called all to remember that the prophecies of the Lord are that Christians live in justice and equality and defend the rights of those suffering from injustice. This is God’s responsibility to us and we must abide by it,” he said.

الراعي البرونزي

تكافح مجلة “ملح الأرض” من أجل الاستمرار في نشر تقارير تعرض أحوال المسيحيين العرب في الأردن وفلسطين ومناطق الجليل، ونحرص على تقديم مواضيع تزوّد قراءنا بمعلومات مفيدة لهم ، بالاعتماد على مصادر موثوقة، كما تركّز معظم اهتمامها على البحث عن التحديات التي تواجه المكون المسيحي في بلادنا، لنبقى كما نحن دائماً صوت مسيحي وطني حر يحترم رجال الدين وكنائسنا ولكن يرفض احتكار الحقيقة ويبحث عنها تماشيًا مع قول السيد المسيح و تعرفون الحق والحق يحرركم
من مبادئنا حرية التعبير للعلمانيين بصورة تكميلية لرأي الإكليروس الذي نحترمه. كما نؤيد بدون خجل الدعوة الكتابية للمساواة في أمور هامة مثل الإرث للمسيحيين وأهمية التوعية وتقديم النصح للمقبلين على الزواج وندعم العمل الاجتماعي ونشطاء المجتمع المدني المسيحيين و نحاول أن نسلط الضوء على قصص النجاح غير ناسيين من هم بحاجة للمساعدة الإنسانية والصحية والنفسية وغيرها.
والسبيل الوحيد للخروج من هذا الوضع هو بالتواصل والنقاش الحر، حول هويّاتنا وحول التغييرات التي نريدها في مجتمعاتنا، من أجل أن نفهم بشكل أفضل القوى التي تؤثّر في مجتمعاتنا،.
تستمر ملح الأرض في تشكيل مساحة افتراضية تُطرح فيها الأفكار بحرّية لتشكل ملاذاً مؤقتاً لنا بينما تبقى المساحات الحقيقية في ساحاتنا وشوارعنا بعيدة المنال.
كل مساهماتكم تُدفع لكتّابنا، وهم شباب وشابات يتحدّون المخاطر ليرووا قصصنا.

زر الذهاب إلى الأعلى
Skip to content