Englishاخبار مسيحية

California judge orders former Patriarch Fouad Twal to testify in jurisdiction phase of $31 million case

الراعي الذهبي
القرار

A California judge, Donald Alverz of the superior court of the county of St. Bernandino has ruled that the former Patriarch of the Latin Church in Jerusalem Fouad Twal is obliged to appear in a deposition hearing in the jurisdiction phase of a case. In the case, Benjamin Seryani vs. the Vatican, the Latin Patriarchate of Jerusalem and the American University of Madaba has been submitted to the court back in September 2019. The plaintiff is seeking damages in the amount of$31 million in unpaid contracts that include restaurants and bus services for the university.

The decision listed in a 20-page judgment issued on October 8th compels a knowledgeable person at the University to also testify in the court case. The Latin Patriarchate of Jerusalem is compelled to provide ten years of financial documents relating to transfers of money from the state of California to the Jerusalem church.
Although the judge didn’t take into consideration the requests to waive the former patriarch from testimony it denied the request by lawyers of Seryany for any further testimony from the Knights of the Holy Sepulcher being satisfied that their testimony and documents suffice. The Knights testified that in 2020 they transferred nine million US dollars in donations to the Latin Patriarchate among them $2 million from the state of California.

more background here

below is the entire court decision

الراعي البرونزي

تكافح مجلة “ملح الأرض” من أجل الاستمرار في نشر تقارير تعرض أحوال المسيحيين العرب في الأردن وفلسطين ومناطق الجليل، ونحرص على تقديم مواضيع تزوّد قراءنا بمعلومات مفيدة لهم ، بالاعتماد على مصادر موثوقة، كما تركّز معظم اهتمامها على البحث عن التحديات التي تواجه المكون المسيحي في بلادنا، لنبقى كما نحن دائماً صوت مسيحي وطني حر يحترم رجال الدين وكنائسنا ولكن يرفض احتكار الحقيقة ويبحث عنها تماشيًا مع قول السيد المسيح و تعرفون الحق والحق يحرركم
من مبادئنا حرية التعبير للعلمانيين بصورة تكميلية لرأي الإكليروس الذي نحترمه. كما نؤيد بدون خجل الدعوة الكتابية للمساواة في أمور هامة مثل الإرث للمسيحيين وأهمية التوعية وتقديم النصح للمقبلين على الزواج وندعم العمل الاجتماعي ونشطاء المجتمع المدني المسيحيين و نحاول أن نسلط الضوء على قصص النجاح غير ناسيين من هم بحاجة للمساعدة الإنسانية والصحية والنفسية وغيرها.
والسبيل الوحيد للخروج من هذا الوضع هو بالتواصل والنقاش الحر، حول هويّاتنا وحول التغييرات التي نريدها في مجتمعاتنا، من أجل أن نفهم بشكل أفضل القوى التي تؤثّر في مجتمعاتنا،.
تستمر ملح الأرض في تشكيل مساحة افتراضية تُطرح فيها الأفكار بحرّية لتشكل ملاذاً مؤقتاً لنا بينما تبقى المساحات الحقيقية في ساحاتنا وشوارعنا بعيدة المنال.
كل مساهماتكم تُدفع لكتّابنا، وهم شباب وشابات يتحدّون المخاطر ليرووا قصصنا.

زر الذهاب إلى الأعلى
Skip to content