Englishاخبار مسيحية

Palestinian Christian Prisoners held in Israeli jails

الراعي الذهبي

by Daoud Kuttab

We have been following the cases of Palestinian Christian prisoners in Israeli jails for some time. Milhilard.com has been publishing human interest stories about prisoners like Ubai Aboudi and Samer Arabeed and others.

In continuation with this effort, we are publishing below a full list of Christian prisoners in Israeli jails even though we are aware that this list is changeable especially when it comes to administrative detainees who are held and released without clarity on the time of detention. We are publishing this list of five prisoners who have been sentenced and a third, Samer Arabeed held since 2019 and who has not been convicted or sentenced yet.

We are hoping that church leaders will use this list to initiate visits and communications with the prisoners and with their families. This comes as part of the Biblical calls by the Lord Jesus who called on his disciples in Mathew 25:43 to feed the hungry, clothe the naked, and visit the prisoner

LIST OF PALESTINIAN CHRISTIAN PRISONERS IN ISRAELI JAILS AS ON JULY 20TH 2022

الراعي البرونزي
NameDate of birthPlace of birthDate of ArrestSentencing periodPrisonFamily status
Khaled Halabi23.6.1977Jerusalem19/4/200228years RamonMarried while in jail
Ibrahim Massoud4.2.1971Ramallah1/6/2006lifeNafhamarried father to three daughters and one son
Marwan Moadi15.4.1961Jerusalem5/7/201222yearsRamonmarried -father to three boys
John Kakish18.8.1995Jerusalem25/5/201511yearsNafhasingle
Nael Halabi17.6.1987Jerusalem29/10/20194.5yearsRamonSingle
Samer al Arabeed18/7/1975Ramallah25/9/2019not sentencedNafhamarried 2 daughters 1 son
  • Source: Palestinian Poisoner’s club

تكافح مجلة “ملح الأرض” من أجل الاستمرار في نشر تقارير تعرض أحوال المسيحيين العرب في الأردن وفلسطين ومناطق الجليل، ونحرص على تقديم مواضيع تزوّد قراءنا بمعلومات مفيدة لهم ، بالاعتماد على مصادر موثوقة، كما تركّز معظم اهتمامها على البحث عن التحديات التي تواجه المكون المسيحي في بلادنا، لنبقى كما نحن دائماً صوت مسيحي وطني حر يحترم رجال الدين وكنائسنا ولكن يرفض احتكار الحقيقة ويبحث عنها تماشيًا مع قول السيد المسيح و تعرفون الحق والحق يحرركم
من مبادئنا حرية التعبير للعلمانيين بصورة تكميلية لرأي الإكليروس الذي نحترمه. كما نؤيد بدون خجل الدعوة الكتابية للمساواة في أمور هامة مثل الإرث للمسيحيين وأهمية التوعية وتقديم النصح للمقبلين على الزواج وندعم العمل الاجتماعي ونشطاء المجتمع المدني المسيحيين و نحاول أن نسلط الضوء على قصص النجاح غير ناسيين من هم بحاجة للمساعدة الإنسانية والصحية والنفسية وغيرها.
والسبيل الوحيد للخروج من هذا الوضع هو بالتواصل والنقاش الحر، حول هويّاتنا وحول التغييرات التي نريدها في مجتمعاتنا، من أجل أن نفهم بشكل أفضل القوى التي تؤثّر في مجتمعاتنا،.
تستمر ملح الأرض في تشكيل مساحة افتراضية تُطرح فيها الأفكار بحرّية لتشكل ملاذاً مؤقتاً لنا بينما تبقى المساحات الحقيقية في ساحاتنا وشوارعنا بعيدة المنال.
كل مساهماتكم تُدفع لكتّابنا، وهم شباب وشابات يتحدّون المخاطر ليرووا قصصنا.

زر الذهاب إلى الأعلى
Skip to content